Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

4/7/11

interview dan alImran 196197~




why with this picture? haha dont knowlah..just look nice to put it here..



Sedarlah wahai hati..

Sedarlah wahai jiwa..

Jangan bersedih hati.

bangkit! bangkit!

berbangga mnjadi hamba Allah Rabbul Izzati.

Tolong ingatkan aku ya Rabb..



''Jangan sekali-kali kamu terpedaya oleh kegiatan orang-orang kafir yang bergerak diseluruh negeri''

''Itu hanyalah kesenangan yang sementara, kemudian tempat kembali mereka ialah neraka jahannam. (Jahannam) itu seburuk-buruk tempat kembali''

(aliImran:196&197)




first day interview.. sepanjang hampir enam jam berada di sekolah itu, terngiang-ngiang kata-kata cinta Dia ni yang mashaallah selalu menjadi penyejuk hati aku ''terutama'' ketika memandang mereka..

Mereka yang memandang aku dengan pandangan yang itu.. adeh~ (sinis)

tidak mengapa~

sebab kadangkala aku juga memandang mereka dengan pandangan yang itu tapi yang pasti dari angle yang absolutely berbeza..



membuat aku mngeluh untuk second interview esok.. moga Allah memberi kekuatan itu..



apelah sangat harta, kereta besar, kebijaksanaan, kemodenan, keglamoran, ketinggian standarddan, kemewahan blablabla jika nak dibandingkan dengan nikmat terbesar Dia dah bagi pada aku iaitu Iman dan Islam

Im proud to be muslim ok!!! (yang dengan ini aku akhirnya menjadi manusia yang paling pelik kat sekolah itu) small matter laa~ huhuhu



time-time macam ni, kata-kata teman seperjuangan den sangat cantik untuk diappaly disini..

''letakkanlah dunia ditangan kita' agar kita memandang diluar dari dimensi dunia ni...matlamat kita akhairat..dunia ni pun kita kejar giler2x untuk dapatkan yang terbaik..harta banyak, anak banyak, keje bagus, pangakat dan segalanya...tapi semua tu kita kejar utk memudahkan urusan akhairat kita..urusan menjadi a'bid dan khalifah tu..''

Jazakillahukhair


1 comment:

Anonymous said...

jika kita mencari wang yang banyak, bukanlah semata2 demi kesenangan kita. namun supaya kita lebih berupaya membantu orang lain, insyaAllah.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...