Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

4/25/11

go go MY Salahuddin!!! (9:41)



Dialah yang memperlihatkan kepada kamu kilat, untuk menimbulkan ketakutan dan harapan dan Dialah yang menjadikan mendung.


Dan guruh bertasbih memujiNya, dan malaikat pun kerana takut kepadaNYa, dan Allah melepaskan halilintar (kilat) lalu ditimpakan kepada siapa yang Dia kehendaki, namun mereka masih membantah tentang Allah, padahal Dia adalah sangat pedih siksaanNya.

(Ar Ra’d :12,13)

Masih ingat..dulu masa aku mula-mula bertemu dari hati ke hati dengan kata-kata Allah yang ini

Aku terpaku, malah tersenyum kerana YA!! memang aku takut dengan kilat dan guruh.

Dan kerana kilat dah guruh Mu itu ya Rabb, aku makin dekat dan mendekat dengan Mu

Hikmah yang sangat cantik melalui ayat ini

SubhanAllah



Di satu petang yang seperti petang-petang dikebelakangan ini

Hujan, hujan, dan hujan yang dipenuhi Rahmat Nya itu

Guruh,guruh dan guruh yang dipenuhi hikmah Nya itu

Kilat, kilat dan kilat yang dipenuhi rasa kembali dan harapan pada Nya itu



Allah ya Allah dari hari ke hari memang aku merindui

Merindui bulatan CINTA DL2 ku

Jadi hati ku sungguh berbolak-balik

Dengan langit Mu yang gelap itu

Dengan guruh dan kilat Mu yang menakutkan itu.



Allah ya Allah..

Allah ya Allah..

Aku masih merasa payah dengan mujahadah itu..

Moge ia punye nilai pada pandanganMu ya Tuhan



Ramlah go! Go! Go!

Inilah perjuangan kamu Ramlah..

Aduh sebenarnya memang kurang berperasaan di situ





Just start with my Salahuddin junior yang kacak itu..

Pemberian dari yang Esa




Yang pastinya ketibaan Salahuddin di KL ini bukan untuk satu kehidupan baru yang sia-sia

Pasti ada cerita baru yang bakal dikarang oleh yang Esa

Kehidupan baru bersama Salahuddin junior yang baru

Bukan bermakna melupakan si Salahuddin senior..hihi

Yang sebenarnya dulu penah sangat jatuh cinta malah begitu mengasihinya..huhu






Dan kemudian aku bergerak

Tepat jam 6.15pm aku bermula dari Meru dan tiba jam 7.25pm

Alhamdulillah terima kasih kepadaNya yang memberi kesempatan tiba di UM dengan selamat

Sememangnya hakikatnya dengan kepayahan dan kemalasan yang teramat

Terutama naluri kewanitaan sedikit melemah dan menambah takut ku

Namun kerana ia pasti punya nilai disisi Yang Maha Agung maka bergerak lah aku



''Berangkatlah kamu baik dengan rasa ringan mahupun dengan rasa berat , dan berjihadlha dengan harta dan jiwamu di jalan Allah . Yang demikian itu adalah lebih baik bagimu jika kamu mengetahui''

(atTaubah:41)



Sejujurnya selalu saja fail untuk beriman dengan ayat ini.. Allah~



Allah ya Allah

Peliharalah hambaMu yang selalu lupa

Lupa akan hakikat penciptaanku didunia binaan Mu ini

Ingatkanlah aku lagi akan tujuan penciptaanku ini



(2:30) dan (52:60)


''Dan (ingatlah) Aku tidak menciptakan jin dan manusia melainkan untuk mereka menyembah dan BERIBADAT kepadaKu''


''Dan (ingatlah) ketika Tuhanmu berfirman kepada Malaikat; "Sesungguhnya Aku hendak menjadikan seorang KHALIFAH di bumi...''



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...