Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

9/24/20

Sentap karna puisi dhuha


Seminggu sekali seperti biasa usrah. musim PKP dan selepas2 PKP masih lagi usrah online. Ada plan kata along (naqibah umi) nak buat offline. Tapi masih belum berjaya dilaksana. Masing2 pun masih was2 kot nak berkumpul. Tapi ye umi pun rindu juga nak berkumpul borak2.

Harini along share beberapa pengisian. ummi seperti biasa senyap tak bersuara. Umi belajar dan selalu pesan pada diri jangan cakap. Nanti ko salah cakap ko jugak tak boleh tidur ramlah. hahahahah

thats sounds chronic kan? yes indeed. umi dengan sengaja kunci rapat mulut umi walaupon utk sharing sebab makin banyak umi cakap. makin tinggi possibility utk salah cakap.

People might not care pun. not even notice. But the problem is me myself. Kang semalaman tak boleh tidur memikirkan semula segala kata2 yang dah terlepascakapkan  hahahahah. kronik kronik

But umi agak proud with myself. Sebab berjaya taham diri dari cakap banyak. hahahah what an achievement la. inipun kira achievement ke? hmmmmm apoooola.

Ayat cinta Dhuha yg dibincangkan. Yang berbekas dihati umi adalah memikirkan nikmat Allah yg banyak telah Allah beri. Yang banyak dan yang sudah melebihi dari cukup. Yang umi malu untuk meminta lagi. Lebij dari cukup. sehingga malu dengan nikmat yg Allah dah beri.

Namun dimanakah iman mu duhai umi?
Allah ...Allah... Bantulah hambamu ini bersedia untuk mati. tenang untuk mati. sedia untuk mati.

Bukan mengelak2 memohon jauh dari kematian kerana takutkan mati

sediakan aku yaAllah

kakinote serius nauu muka umi kau ni bid hahahah.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...