Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

9/23/20

Al Amin dalam kenangan

Keluar di facebook memories hari ini. 

Ini hari terakhir ummi di Al Amin. Plus minus setahun jugak ummi dapat merasa duduk di Al Amin. Masih ingat on this day masa umi kena bagi short speech. Ummi nangis. 

Mesti orang pelik ummi nangis. Bagaimana mungkin ummi tak nangis. Di AlAmin ini walaupun dunnia tetapi ia adalah syurga. Ia adalah ladang. Ia adalah lombong. Penuh dengan orang-orang ikhlas. Penuh dengan orang2 beriman. Penuh dengan orang2 yg banyak berdoa.

Masih ingat lagi detik2 ummi merayu petunjuk Allah. Helai demi helai quran ummi baca dan Maha Baik Allah beri umi petunjuk, kekuatan utk berhijrah ke AlAmin. masih juga umi ingat sujud syukur umi dekat bawah meja bila umi diterima di AlAmin. meninggalkan museum yg disayangi demi hijrah.

Semuanya telah lama berlalu.

Ye setelah beberapa tahun akhirnya hari ini ummi meratapi kerugian dunnia yg hakiki ini. Tapi takpe Allah lebih tahu hikmahnya atas kehilangan nikmat kerja di AlAmin ini.



makan, lepak empat ketui ni. tak berpisah haha

naqibah umi kak mas. guru disiplin
satu sekolah panggil kami kembar. kembar lah kot hahaha
rindu kak ina
air mata jadi saksi. beruntung ummi menjadi sebahagian dari AlAmin walau sekejap. moga mereka tidak lupa umi dalam doa2 mereka yg dalam itu.

makin scroll gambar makin sedih. ok cukuplah tu throwback citer sedih hari ini.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...