Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

10/20/11

museum 1 (seramik cute!)




Alhamdulillah



“Usaha yang paling baik ialah usaha orang yang bekerja dengan ikhlas.” 

(HR Ahmad)

“Sesungguhnya ALLAH suka apabila seseorang itu membuat sesuatu perkara ia melakukan dengan penuh ketekunan (memperbaiki dan mempertingkatkannya).” 

(HR al-Baihaqi)





hehehe

suka sungguh semasa turn belajar di seramik unit.. bermain dengan tanah, menguli tanah dan boleh buat ape saje benda yang kita suka.. belajar manufacturing technique.

hampir semua benda yang kita pakai adalah seramik, pinggan mangkuk, mug, konduktor electrik, even mangkuk tndas dan macam2 benda lagi..


Clay yang sudah siap dibentuk kena bakar lebih kurang 900 degree then lepas sapu glace (untuk hasil kilat kekaca) kena bakar lagi 1000 degree. Bukan senang.. tp seriously rasa macam nak beli clay then buat pinggan mangkuk sendiri.. sangat menarik.

inshaallah benda yang aku paling terkesan adalah Allah bagi tanah yang kita pijak dan kita tak berapa nak pandang pun sebenarnya, tapi hakikatnya ia adalah keperluan yang teramat penting untuk hambanya.

sekali pandang macam manusia sangat hebat sebab boleh mencipta macam2 benda dengan tanah kan? siap set temperature..study physical and chemical properties, blablabla..namun hakikatnya Allah bagi tanah siap-siap dah set memang untuk keperluan yang ini.. mashaALLAH!

thanks Allah!

subhanALLAH~ sangat terkesan~


















dahsyat decoration yang diorang buat pada my box. Asalnya diorang nak buat aku ‘’marah’’ dengan decoration merepek ni.. haha tapi success untuk balas dengan senyuman then at the end diorang gelak. Walaupun baruje plan nak tampal2 bunga cute2 gitu.. small matter kot ^_^~









alhamdulillahirabbilamin aku bersyukur dan bahagia dengan rezeki ini Tuhan.

p/s: nak tengok hasilnya kena tunggu la~ :PP

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...