Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

10/13/11

be STRONG! (9:41)



Ku biar kalam berbicara..


Allahu rabbi..
atas hadiah yang AGUNG ini..
terima kasih ya Rabb..







Namun ya Allah..
namun ya Allah..
aku selalu letih dan tidak berdaya..
malah aku selalu penat dan menderita..
adakah REDHAMU untukku dalam susah dan payahku ini?
ataukah malah membuat Mu semakin mmndang hina dan murka padaku?



mereka ini adalah mutiara yang engkau pilih..
dan aku hanya si kaca yang semakin dipegang semakin terasa luka..
bagaimanakah itu ya Allah?
Aku takut malah mnjadi takut..





Engkau lah yang memegang segala urusan..
Engkaulah pengatur segala perkara..
Engkaulah pengarah seluruh episod alam buana..



Allah ya Allah..
Aturlah bagiku cerita kehidupan yang Engaku redha dengannya..
Jauhilah aku dari cerita kehidupan yang Engau memandang hina akannya..



''BERANGKATLAH BAIK DENGAN RASA RINGAN MAHUPUN DENGAN RASA BERAT, dan berjihadlah dengan harta dan jiwamu di jalan Allah. Yang demikian itu adalah LEBIH BAIK BAGIMU jika kamu mengetahui''

(atTaubah 9:41)




















Wahai diriku,

Kuatlah kamu,

Menuju Tuhanmu,

Wahai diriku,

Kuatlah kamu,

Menuju Cintamu,

Wahai diriku,

Kuatlah kamu,

Untuk menuju akhirat kekal abadi selamanya,

Meninggalkan dunia mimpi sementara..



ramlah be strong! Ramlah be strong! Ramlah be strong!
Jangan pernah berputus asa dari rahmat Allah..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...