Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

6/28/11

(4:36) (6:151) (17:23)




Alhamdulillah Alhamdulillah Alhamdulillah

Tuhan itulah pengatur terbaik


Harini aku mendapat berita yang paling membahagiakan setelah menunggu selama hampir genap lima bulan.

Rasa sabar, rasa tabah, namun tetap juga rasa bahagia.

Namun entah kenapa bercucur basah air mata ini keluar tanpa henti.


Aku sedih tiada lagi temannya untuk jemaah bersama

Membimbing dan meminpin dia yang amat ku cinta

Aku sedih tidak lagi dapat membuatnya ketawa dengan lawak dan jenaka

Aku sedih tidak dapat selalu memeluk mendakap dan mencium dahi manusia mulia ini

Aku sedih melihat mukanya hilang seri setelah tahu selepas ini aku akan menjauh lagi



Kesedihan demi kesedihan kerana meninggalkannya kembali kesepian

Menanggung erti hidup sendiri yang hari-hari diuji dengan kesabaran

Kesabaran! Kesabaran dan kesabaran..



Aku sedih kerana angin kuat yang menimbul ketakutan itu terpaksa ditanggung dan dirasainya sendiri

Aku sedih

Dan

Sedih



Tapi sayang bukankah dunia ini hanya sementara seperti yang kerap kau kata padaku

Tika aku sering mengeluh mengapa begini sahajakah dunia?

Kenapa kesedihan terus-terusan melanda ku sedang ku sedar nikmat dunia ini hanya sementara



Wahai kekasihku betapa jika engkau tahu hati ini selalu dicalar dan dirobek kerana kealpaan aku memenuhi hakmu

Wahai buah hatiku betapa kalaulah engkau tahu hati ini tidak pernah redha dengan walau secebis perlakuan zalim ku kepadamu

Wahai sayang betapa kalaulah engkau tahu hidup ini tidak mungkin dapat ku rasa tanpamu

Tidak mungkin dapat ku rasa nilai mnjadi hamba

Tidak mungkin dapat ku rasa nilai rasa tunduk dan sujud


Aku menyayangimu setulus jiwa dan ragaku

Membuat ku memandang sisa kata-kata orang

Memandang sisa hinaan orang

Memandang sisa pandangan orang


Aku hanya mahu berbakti dan hampir denganmu

Terasa selalu tidak layak meninggalmu sendiri setelah engkau membesar, mendidik, menjaga dan menatap ku dari kecil hingga kini..TIDAK LAYAK.






TIDAK LAYAK






TIDAK LAYAK






TIDAK LAYAK




Namun tetap we have to follow the flow






Dan hendaklah kamu beribadat kepada Allah dan janganlah kamu sekutukan Dia dengan sesuatu apa jua; dan hendaklah kamu berbuat baik kepada kedua ibubapa. (al-Nisa’ 4:36)



Katakanlah: "Marilah, supaya aku bacakan apa yang telah diharamkan oleh Tuhan kamu kepada kamu, iaitu janganlah kamu sekutukan dengan Allah sesuatupun; dan hendaklah (kamu) membuat baik kepada ibubapa.” (al-An’aam 6:151)



Dan Tuhanmu telah perintahkan, supaya engkau tidak menyembah melainkan kepada-Nya semata-mata, dan hendaklah engkau berbuat baik kepada ibu bapa. (al-Isra’ 17:23)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...