Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

8/6/09


jeng jeng jeng...


today 6 august 2009...

aku dah 3rd year..final year.. dah besar...21 thn already..


then what? nothing..


just dis few days menyedari betapa surah alFatehah tu bila dihayati ia punye mkna yg so special laaa..


perfect as a doa untuk kita2 yg berusaha nak jadi hamba Ilahi yang sejati..


jeng jeng jeng..


knp?


pk sendrik..haha


no laaaaa...





tanda kita bersyukur dengan sungguh2 kesyukuran atas semua nikmat2 kurniaanNya pada kita.. sungguh2.. nikmat iman , nikmat Islam.. nikmat sihat.. semua.. each n everything yg kita ada.. do think it wif ur own crytical thinking.. bersyukurlah sahabat~~


kita kat bumi Allah ni umpama hama,kuman..(d smaller 1 la) , then janganlah kita sombong n bongkak dengan apa yang kita ada.. kerna semua hanya pinjaman sementara (cakap bnda yg semua orang dah tau..huaaa peduli apa aku,hehehe). sedangkan seluruh alam yang luas tak terkira ni ponbertasbih kpd Allah..jd kita? jangan lalai..jangan leka k... jangan jadi hamba Allah yg sombong.. sekurang2nya ucapkanlah kalimah ''alhamdulillahirabbilalamin''ushakan...

Segala puji tertentu bagi Allah, Tuhan yang memelihara dan mentadbirkan sekalian alam.



Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani



Yang Menguasai pemerintahan hari Pembalasan (hari Akhirat).


Engkaulah sahaja (Ya Allah) Yang Kami sembah, dan kepada Engkaulah sahaja kami memohon pertolongan.


Tunjukilah kami jalan yang lurus.Iaitu jalan orang-orang yang Engkau telah kurniakan nikmat kepada mereka, bukan (jalan) orang-orang yang Engkau telah murkai, dan bukan pula (jalan) orang-orang yang sesat.


moge iman itu buat semua...


waiting 4 d ASMUM metg bleh wat aku separuh sewel...hehehe..

but then tanggungjawab..walaupon kecil tapi bagi aku sungguh2 bermakna..

kerana Allah yang pilih aku untuk berada bersama2 asmum..


aku rase sungguh2 puas..untuk satu sesi bersama ASMUM..


tapi of coz terasa masih banyak kekurangan..


huaaaaa..ade meetg ni..sempat lagi aku berpoye on d blog..


korang~~ cintailah Allah lebih dari yang lain2..remember that..

bukan suatu benda yang mudah bagi manusia biasa seperti aku (dan mungkin kamu) namun bukan mustahil untuk diusahakan....


huh~~~ metg..daaa~~


(today me..absolutely eat to much kerepek, like cheng always said 2 me..herm)

3 comments:

mum said...

huhu....ramlah,apa kaitan katak tu???hehehe.....suke die yek

nabila said...

haah,,chumel la ktk,,=)
ramlah,,agk2,,nape kite kne sllu sedekhkn al fatihah utk yg da mnggal dunia,,?
pd pdngn ko?

sei said...

katak tuh?
jeng jeng jeng..
donno~
just donno~~~~ haha biar Dia mngetahui.

alFatihah?
yg aku slalu dgr biar org yg dah mninggal tu terasa sejuk.. tp pelikkan?

hya Allah mngetahui
bg aku sbb apa?biar Allah yg mngetahui..yg pasti sbg satu sedekah utk org yg dah mninggal tu 4 sure insyaAllah..

yang baik utk kita? ingat kpd orang2 yang dah tiada..then mngingatkan kita kepada mati..

terlalu byak hikmah disebalik galakkan mnyedekahkan alFatehah tu..

hehe pastu jgn lupe sdekahkan pada dri sendrik gak..heheh

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...