Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

6/19/14

alAnkabut 69 #hijrahkesejutakalinya

Wahai pemilik nyawaku
Betapa lemah diriku ini T_T



Selama berada dikejauhan
aku lena terbuai dalam mimpi dunnia
indah! tenang! bahagia..

Tiada susah dan tiada mujahadah mempertahankan iman dalam diri
sungguh baik Allah masih memberi tenang dalam lena dunnia
ohhh TIDAK!!


Malu! sungguh Malu! kepada Rabbul Izzati..
Lemahnya semangat diri
Namun!

Tika ku baru mahu menjentik hati..
Kau dah dulu-dulu datang menjemput diri hina ini

Tika aku baru mengangkat langkah mendekatiMu
Kau telah dulu-dulu menolak ku lari-lari anak mendekatiMu

Tika aku baru mahu menyemai kembali benih cinta
Engkau telah dulu-dulu membunga dan membuahkan ia

oh Tuhan begitukah kasih sayangMu pada hamba hina ini

Aku malu!
Aku malu!
Aku malu!

Tika baru ku menulis tentang perlunya kukejar hidayah untuk dicari
Kau tegur ku dalam lembut untuk menguatkan diri


oh Allah!
oh Allah!


''Terangkanlah kepadaku jika Allah mencabut pendengaran dan penglihatan serta menutup hatimu, siapakan Tuhan selain Allah yang kuasa menegmbalikannya kepadamu? Perhatikanlah, bagaimana Kami menjelaskan berulang-ulang tanda-tanda kekuasaan Kami...''
(al-An'am:46)

Astagfirullah al-Azim
Astaghfirullah al-Azim
Alhamdulillahirabbilalamin


Aku sangat takut ya Allah dengan dunnia dan tipu dayanya
Ia sudah terlalu banyak mengalahkan ku, iman ku, jiwaku, roh ku..
Menjahanamkan semangatku, mujahadahku..


Hidayah itu hak mutlak Mu
Walau aku mengejarnya 
Walau aku menyimpannya
Walau aku menyekatnya
juga! walau aku mahu menjauhinya..


Tidak akan terhasil selain dengan izin Mu


Entah bukan lagi pagi petang ku imani kemudian ku kufuri Mu
Buat keberapa kali aku tidak pasti


Satu yg ku tahu dunnia hanya mimpi sedang akhirat itu hakiki
Walau ku lupus kan ia dari ingatan tetap ia akan mendatangai


Tunggu apa lagi wahai Jiwa? kembalilah dengan jiwa yang redha dan diredhai..








No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...