Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

5/31/11

d h u h a k e ?

Dhuha yang cantik itu mendamaikanku, tapi susah amat untuk mendapatkan ia. Bukan perihal rezeki yang ku kejar, tapi rasa damai itu, yang menyejuk dan mententeram hatiku.. tapi memang amat payah untuk dikejar.. stop! hii



Sepertinya setelah aku pejam dan kemudian ku celik kembali..

Kini sudah masuk 120 hari.

Rupanya sudah 120 hari.

Aku pasrah? Aku redha? Kerja gila~

Tuhan, Engkau sahaja yang Maha Tahu



Aku sedar wahhh u all ambil tahu hal aku rupanya! Mashaallah baik belaka!! Terharunya..



Begitulah manusia..



Masih ingat kata-kata seorang sisters,

Jiran tetangga tidak pernah mahu bertanya:

''apa khabar iman anakmu?''

''sudah habis mengaji Quran kah?''



Tetapi yang ditanya, perihal dunia semata...



Cerewet kerana memilih..

Tetapi hakikat diriku hanya aku yang tahu, dan Allah LEBIH-LEBIH MAHA TAHU.. Allah, tidak ku sangka sebegini sakit terasa.. dahsyat jugak rupanya.



Bila ditanya soal rezekiku, aku lebih suka untuk menjawab, tanyalah pada Tuhan yang menulis rezeki ku. Jangan ditanya padaku yang serba kerdil dan maha tidak tahu.. tapi aku tidak pernah berlepas dari usaha, kerana bukankah aku sendiri sering menyebut, wahai manusia, Allah memandang usahamu.. dan bukankah kita sudah saling tahu bahawa sesungguhnya hakikat hasil itu adalah HAK Dia..




Mungkin aku terlalu memandang kerdil perihal ini menjadi aku tidak begitu ambil peduli, ye mungkin..




“Ya Allah bahawasanya waktu duha itu waktu duhamu, kecantikan itu ialah kecantikanmu , keindahan itu keindahanmu, kekuatan itu kekuatanmu ,kekuasaan itu kekuasaanmu dan perlindungan itu perlindunganmu. Ya Allah jika rezekiku masih di atas langit , turunkanlah dan jika ada di dalam bumi, keluarkanlah, jika sukar mudahkanlah, jika haram sucikanlah. ,Jika masih jauh dekatkanlah. Berkat waktu duha, keagungan, keindahan, kekuatan dan kekuasaanmu, limpahkanlah kepada kami segala yang telah engkau limpahkan kepada hamba-hambamu yang soleh”

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...