Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

4/10/09

a k u DAN w i m a s

subhanAllah..
alhamdulillah..

bersyukur pada Allah masih bagi aku nyawa harini tok sekurang2 nye memohon ampunan padaNya atas segala kelalaian dan kelekaan..

ape yang berlaku harini..

hehe..

harini WIMAS kelas last..

WIMAS (wanita dan permasalahan seharian) kelas anjuran ASMUM..
setiap hari jumaat n kteorang buat 2 minggu skali..
(kitaorang? huhu aku MT yang tgok perhati dr jauh jeeee..hoh0000ooo)
Maziah pgarah WIMAS n kteorang letak pmantau nye under EXCO kebajikan..
topic slalu berkaitan wanita laa..

n penceramah tok kels last td kak mas.. slalu ustazah syahidra

todayy

ceramah yang simple..sungguh simple..
but then menghancurkan pandngn simple aku yang memandang dan menganggap simple semua perkara2 simple..
(berape banyak simple daaaaa ramlah..)

''MEMBINA BELIA DAN BELIAWANIS BERMAGNET''
?????

HOW?

This is da simple+simple+simple way show by kak mas:

  • aik pada Allah
  • senyum,salam,sapa,sopan,santun..
  • membaca,mengira,memikir,mengamal
  • think others
  • be a good listener
  • sifat suka memberi n bukan sekadar menerima
  • menolong mnemudah dan meraikan orang
  • make everybody feel wanted
  • be more n more n more n more patient
  • elak rasa hebat
  • lihatkekuatan sahabt dan bukan kelemahan
  • berjiwa besar dan berlapang dada
  • berfikiran positif dan bersangka baik..
(aku malas nak ulas bnda ni panjang2..hahaha bengong~~~~
xpe korang kan bijak2..pk sendri keyy..hehehehe)

bagi aku semua bnda2 ni macam dah biasa dengar (mmg sangat biaseeee) but then teliti smula..adakah kita benar mnjaga dan mngambil peduli?

aku trus terang KURANG kot~~
penyabar? mungkin.. tapi masih kurang..
bersangka baik? mungkin.. tapi fully?huh!
Allah..
moga Dia bntu aku juga korang..
kita doa sama2la akeh..

tp yg pnting harini aku sunguh3x terkesan dgn ceramah x 1jam WIMAs..

yang paling terkesan bila kak mas cakap pe korang tau....
''cuba korang kosongkan hati..sucikan diri..anggap KITA KINI MULA SEMULA LAGI... mohon ampun pada ilahi sekarang juga..''

alaaa ssh nak cter..hahaha
tp sng kate sgt bermotivasi (in term of pmbntukan akhlak diri bg aku)..haha
(ape daaaa aku nih..)




few words yang aku rase dpt bg sk
et motivasi pada aku n moga2 korang gak..

''walau sebesar atau setinggi mana kita.. jatuh dan tundukkan hati kita''

''work hard for easy life''

''orang yang kuat adalah manusia yang mane dapat menahan rasa marahnya''

''letaklah dunia dibawah dagu dan akhirat didepan mata''

''orang yang paling beruntung adalah orang yang sentiasa inga
t akan mati''





l

kak mas banyak gak la cakap sal jatuhkan hati..tundukkan hati, rendahkan hati..yang buat aku rase btp ....
huh wei ssh nak cter r..

sbg cntoh bila dgn kawan..sabar..sabar..sabar..
tundukkan ego..
walaupon sstgh sahabat ni kdg2 dok mnyakitkan hati..
xpeee...
sabar..
rendahkan hatii..
kalau dia buat dan buat dan buat dan buat lagi..
takpe sabar..

Allah~~besar ganjaran mnjadi pnyabar..
janagn kita sakiti hati sahabat2 kita..
jdi orang yang menghargai n mncintai walaupon kadangkala kita terpaksa pupuk rasa cinta n sayng pada sahabat kita tuh
(nih kalau kes kronik dah 0ver sakit jiwa layan perangai kawa kot..hahahaha)

be patient
(tp bukan semberon00oo jek...
means..tg0k kes okey)

usahakan walaupon payah..
hahaha..

huh!

work on it..

korang lets work 0n it..

jom jom jom hahahaha..

memandang secara kritikal dunia yang hakiki agar kita mmndang secara kritikal seluruh perjalanan kehidupan ini..
letak dunia dibawah dagu dan akhirat didepan mata agar dari 0 hingga 1 dan
agar dari A hingga Z semua berpaksi pada selain dunia MIMPI..

insyaAllah mncintai kamu selayaknye sahabatku..


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...