Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

10/15/14

Wahan. Letih!

Letih! kenapa eh?



Walau sudah tahu dunnia ini hanya permainan..
Tapi susah bangat untuk menyipikannya (ayat apekah ni?@_@#~)
Dah doploh juta kali cakap pada diri sendiri! erk~


Letih!

Menjadi orang yang lemah imannya ini..

Dicucuk syaitan dari kanan kiri depan belakang atas dan bawah..

Untung ada pakcik suami... yang faham.. dan bersabar...



Maka nikmat mana lagi yang mahu kau dustakan wahai jiwa?



Dunnia ini sememangnya persinggahan.. teman akrabku Mumtazah kesayangan sudah pergi berehat dengan berbahagia seperti yang selalu diimpikan dan disebut-sebutnya..

Bila ku kenang, ku jadi takut... kerana aku sudah difasa tidak bersedia mum..


Penyakit wahan yang diceritakan Rasulullah SAW melanda diri.. cintakan dunnia takutkan mati. Cintakan dunnia sangat itu tidaklah, cuma ya.. aku takut mati!


Kerana, iman ku yang sangat nipis senipis lebih nipis mungkin dari cebisan kulit bawang...

Letih! dengan dunnia... Maafkan aku Tuhan... Jahannamnya kezalimanku pada diriku sendiri..


Aku jadi malas berusaha malah jadi berputus asa.


Adakah aku sahaja, atau juga berjuta orang diluar sana?

Adake yang merasai bebanan yang sama?

Bebanan memikul iman yang berat untuk diusahakan..

Bebanan memikul nafsu dunnia yang susah untuk dilumpuhkan!



Allah Tuhanku, gantilah jiwa, hati dan rohaniku dengan yang baru...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...