Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

4/18/13

zalim!




zalim kerana meletak sesuatu bukan pada tempatnya!!




Innalillahi wa innailaihirajiun.

Duhai sayang si ahli syuga
duhai buah hati yang tercinta.
duhai si comel yang tiada daya

aku sangat mencintai kamu
dengan seluruh jiwa dan raga.

aku zalim!
menzalimi kamu yang belum punya daya.
aku letih menahan amarah yang seperti tiada berbela.
menguasi jiwa dan raga.

bagaimana aku biasa membiarkan tangisan mu berlalu.
bagai angin tanpa rasa.
pelik dan pelik!
aku berdosa
aku sesal dalam ketakutan
aku menangis dalam kesakitan
aku bingung apakah kerana kejahilan
ataukah sekadar kegilaan warisan?
Ohhh!!!

membiar sekecil sepertimu sedemikian keadaan.
tangisanmu, teriakmu merobek hati ku.
tapi ego amarah membantut tindakku
menghalang ehsanku 
meracau kotak fikirku
zalimnya aku ya Tuhan.

Oh Tuhan
bukankah aku ini hambaMu
bukankah aku pernah berbuat sesuatu?
maka bantulah aku

aku tidak kuat menghadapi kezaliman diriku ini.
aku tidak mampu megecam diri
aku mahu seperti dulu
kuat menghadapi walau sendiri
kuat berjuang dan berdikari
kuat berbuat walau tidak mengerti dan belum mengimani

itukan aku yang dulu?
dan pasti Kau lebih kenal ku berbanding diriku sendiri?
bukankah telah ku ungkap ini berjuta kali?
aku sedar
aku tahu
maka tolonglah aku merayu
kuatkanlah aku dalam mujahadah menepis mainan dunia
dalam empuk lena mimpi
dalam gembira tawa tapi sepi.

Oh Tuhan.
rintih ini aku tidak pasti
status diri tidak dapat ku kenali

aku hanya mencoret melaung kepenatan hati
berjuang dipagi dipetang dan dimalam2 hari

tapi sekali lagi
aku buat tidak tahu akan akhirat yg menanti
sedang itu kan sudah pasti

kutkanlah aku menghadap mimpi
yang justeru nanti membantu menguat mengatur hidup ini.




No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...